Departamentele din cadrul Primăriei Comunei Telciu și atribuțiile fiecărui departament.
Secretariat
Coordonare departamente si verifiocarea legalitatii actelor.4
Pregatirea lucrarilor sedintelor consiliului local. Intocmirea proiectelor de hotarare ce urmeaza a fi dzbatute in consiliul local.
Intocmire actelor de secretariat.
Comunicarea in termen legal a actelor catre Institutia Prefectului si alte institutii.
Intocmirea proceselor verbale de sedinta .
Lucrari privind starea civila.
Succesiuni .
Intocmirea dispozitiilor primarului, le avizeaza de legalitate.
Probleme legate de legea 10/2001.
Probleme legate de fondul funciar.( legea 18 / 1991 , legea 1 / 2000, legea 247 / 2005)
Contabilitate
Întocmirea bugetului de venituri si cheltuieli al comunei pentru anul in curs.
Intocmirea exercitiu bugetar.
Propun impozitele si taxele locale pentru anul in curs. Intocmeste statele de plata pentru personalul din aparatul de specialitate a primarului.
Incaseaza impozitele si taxele locale de la persoane fizice si juridice aprobate prin hoatarari de consiliu. elibereaza adeverinte fiscale.
Registrul agricol
Intocmirea si actualizarea registrelor agricole .
Elibereaza adeverinte cu privirea la spatiu si starea materiala a pesoanelor inscrise in registrul agricol.
Elibereaza adeverinte de intravilan si extravilan.
Propune zonarea localitatii.
Intocmeste certificatre de producator, bilete de proprietate.
Intocmeste certificate de urbanism si autorizatii de construire in conformitate cu legea 50 / 1991
Gospodarire comunala
Se ocupă cu colectarea deșeurilor menajere, întreține rețeaua de apă și canalizare, asigură măsuri de protecția mediului.
Asistenta sociala
Intocmirea documentatii privind: acordarea ajutorului social, acordarea ajutoarelor de urgenta. acordarea sprijinului financiar la intemeierea familiei, si alte anchete sociale.
Relatii cu publicul
Conduce la zi registrul de intari iesiri a primariei, a registrului de petitii.
Asigura relatiile cu publicului conform legii 544 / 2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.
Informeaza cetatenii privind actele necesare si modul de solutionare la diferite probleme ale catatenilor.
Integrare europeana
Asigura publicarea anunturilor pe SEAP privind investitiile anuale aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli in curs.
Intocmeste documentatie privint licitatiile si atribuirile directe de contracte de concesiune si achizitii publice.
Asigura comunicarea rezultatelor in urma licitatiilor